مشاوره رایگان : 7085 139 -0917
عسل طبیعی را چگونه بشناسیم؟
راههای شناخت عسل طبیعی، عسل طبیعی را چگونه بشناسیم ؟ بهترین راه و ساده ترین روش تشخیص عسل طبیعی

عسل طبیعی را چگونه بشناسیم ؟

راههای شناخت عسل طبیعی، عسل طبیعی را چگونه بشناسیم ؟ بهترین راه و ساده ترین روش تشخیص عسل طبیعی ابتدا خرید عسل طبیعی از زنبوردار مطمئن و با وجدان است که صادقانه به شما بگوید عسلش طبیعی و خالص است یا عسل شکری. وگرنه هزینه سنگین آنالیز عسل در آزمایشگاههای غیر پیشرفته ایران همیشه جواب دقیقی از سلامت محصول به مصرف کنندگان نمی دهد. مثال: یک نمونه عسل را به دو آزمایشگاه مختلف ببرید، هر کدام جوابهای مختلفی به شما ارائه خواهد داد! برخی از مشتریان ضمن تماس با ما درخواست برگه آنالیز محصولات ما را دارند و یا اینکه ادعا می‌کنند برخی از همکاران ما عسل خود را با برگه آزمایش ارائه می‌دهند.

روش تشخیص عسل طبیعی

در اینکه بسیاری از همکاران ما کاملا سالم، حرفه‌ای و اخلاق‌مدارانه کار می‌کنند هیچ شکی نیست و برای همه آنها افزایش رونق کسب و کار را آرزو می‌کنیم اما ...

❌ اما اینکه هر محصولی با برگه آزمایش بدون اشکال است حرف صحیحی نیست.

🔴 ارائه برگه آنالیز عسل به همراه محصول ممکن است مربوط به همان سفارش نباشد و به خریداران توصیه می‌کنیم حداقل یکبار محصول خریداری شده را برای تایید سلامت آن به یک آزمایشگاه معتبر ارائه دهند

✅⛔️مطلب فوق👆 را یکی از همکاران در کانال خودشان قرار داده بود که بسیار بجاست. من قبلا این نکات را بارها گفته ام در همین کانال. حتی بسیاری از آزمایشگاه های ما ناسالم هستند، کیت های آزمایش گاهی نامرغوب هست به دلایل تحریم و...

🔵پس ارائه برگه آنالیز همراه عسل، همیشه دال بر خالص بودن عسل نیست.

⛔️چه بسا اندکی افراد پس از برداشت عسل شکری با افزودن مواد مختلف به عسل، دست در شکستن ساکارز عسل و... می کنند و سپس عسل را به آزمایشگاه میفرستند.

🔴نکته : تاکنون بیش از چند مرتبه عسل های ارسالی ما( عسل های زنبورداری و کوهی معصومی قشقایی) به مشتریانمان در تهران، توسط خودشان به آزمایشگاه بین المللی بازرسی کالای تجاری در تهران ارسال شده و کاملا رضایت داشته اند. 

✅به جز آنالیز عسل در  آزمايشگاه تخصصی و بروز مواد غذایی، راههای دیگر ( کش آمدن، کبریت، روزنامه و...) غیر قابل تشخیص است. 

✅رس بستن يا شكرك زدن عسل ازیکی راههاي شناخت عسل خوب و با كيفيت هست درواقع عسل خوب وبا کیفیت رس میبندد. 
✅ این نکته هم فراموش نکنید، حتی عسل هایی که زنبوردار مقداری شکر به زنبور میدهد هم رس می زند.

 
✅آنالیز ساکارز عسل را  تحت هیچ عنوان به تنهایی ملاک خرید عسل قرار ندید ⛔️فریب سودجویان را نخورید.

✅⛔️متأسفانه روش های زیادی برای پایین آوردن یا شکستن ساکارز عسل وجود دارد تا مردم و مصرف کنندگان عسل طبیعی را عده ای سودجو فریب دهند و ادعای داشتن عسل با ساکارز پایین کننند، در صورتیکه هر گل و گیاهی به صورت طبیعی دارای قند است!! لذا فریب عسل با ساکارز پایین را نخورید. زیرا عسل کُنار خالص با داشتن ساکارز بالا به صورت طبیعی یکی از مرغوبترین عسل های طبیعی ایران و جهان است،یکی از بهترین عسل های صادراتی ایران نیز همین عسل کنار ( سدر ) است.

✅بر خلاف مربا عسل از پايين به بالا و كاملا يكنواخت رس ميبندد.

✅بعضی عسل ها همانند عسل کُنار یا رس نمی زنند یا سالها زمان لازم دارد برای رس بستن. 

✅ عسل های کلزا و آفتابگردان بسیار سریع رس می زنند.

✅ و در آخر؛ وجدان، شرافت و صداقت تولید کننده (صرفا زنبوردار نه فروشنده ها) مهمترین و اولین راه برای تشخیص و اطلاع از خالص بودن عسل طبیعی برای خرید است.

مطالب مشابه عسل طبیعی

گرده گل زنبور عسل از مهمترین محصولات زنبورها میباشد ، برای خرید گرده گل مرغوب از انواع گل ها و گیاهان دارویی تماس بگیرید

ادامه مطلب

عسل السدر یا عسل سدر پرطرفدارترین عسل مصرفی در کشورهای عربی است . عسل سدر نام عربی عسل کنار خودمان است

ادامه مطلب

تفاوت عسل وحشی با عسل طبیعی ، فرق بین عسل طبیعی و عسل وحشی چیست ؟ آیا عسل وحشی در ایران وجود دارد؟

ادامه مطلب

نخستین جشن روز جهانی زنبورعسل در جهان، با هدف آگاهی رسانی اهمیت زنبورعسل و صنعت زنبورداری، در ایران برگزار شد

ادامه مطلب

عسل طبیعی نظرات کاربران

    نظری ثبت نشده است

عسل طبیعی نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی *

پست الکترونیک : *

نظرات :