مشاوره رایگان : 7085 139 -0917
عسل سرپولک چیست ؟
عسل سرپولک یا موم سرپولک چیست ؟ خواص عسل سرپولک یا سرچنگالی که در بین زنبوردارن معروف است، عسلی بسیار خوشمزه و خاص است

عسل سرپولک چیست ؟

عسل سرپولک یا موم سرپولکی ، که با نامهای موم سرچنگالی هم در بین زنبورداران معروف است ، عسلی محدود اما بسیار خوشمزه و خوش عطر و طعم است .  عسل سرپولک معمولا رنگ آن تیره تر از عسل های دیگر است . و موم سرپولک یا موم سرچنگالی هم بسیار خوشمزه و البته پرخواص است. 

عسل سرچنگالی

خواص عسل سرپولک 

علاوه بر محصولات شناخته شده زنبور عسل، طب مدرن شروع به بازشناسی و کشف تعدادی دیگر از محصولات نادر و فراموش شده زنبور کرده است.
زابرس یا همان سرپولک که حجره عسل با آن کیپ می شود، به دلایلی متفاوت با موم است. اول از همه این تفاوت در ترکیبات تشکیل دهنده آن دو دیده میشود. هنگامی که حجره ها با پولک بسته میشوند، درجه معطری عسل بالا میرود. ( عسل حجره ها بسته شده نسبت به حجره های باز، از عطر بیشتری برخوردار است.) زابرس اثر درمانی بالایی دارد. مطالعات نشان میدهد که موم سرپولک در درمان بیماری های باکتریایی و ویروسی نازوفارنکس و دستگاه تنفسی فوقانی، بدون انکه ایجاد آلرژی بکند، موثر است. جویدن آن باعث ازدیاد ترشح بزاق شده و تحریک معده را افزایش میدهد.

عسل سرپولک

پزشکان، جویدن یک قاشق غذاخوری موم سرپولک را بمدت 5 الی 10 دقیقه، و در 4 نوبت را توصیه میکنند. مصرف بیش از حد یا تصادفی آن مشکلی ایجاد نمیکند. و براحتی در معده هضم میشود.

درمان التهاب سینوسها خیلی مفید است. جویدن زابرس بمدت 5 الی 10 دقیقه و از هر 4 الی شش ساعت یکبار، باعث تخلیه حفره های بینی از مخاط های کهنه شده و باعث التیام درد میشود. اگر یک هفته دیگر به این عمل ادامه داده شود، احتمال عود کردن بیماری را از بین میبرد.

عسل موم سرپولک را به موم معمولی ترجیح دهید ، همچنین می توانید این مطلب را مطالعه کنید که چرا به هفت دلیل عسل با موم مصرف نکنیم ، لذا از خرید و مصرف موم سرپولک غافل نشوید. 

خرید عسل سرپولک

برای خرید موم سرپولک که با نام های موم سرچنگالی و زابرس معروف است با شماره 09171397085 تماس بگیرید.

مطالب مشابه عسل طبیعی

عسل اثر شفابخشی روی پوست صورت داشته و در بین وسایل پیشگیری که به پوست نیرو می بخشد جای شایسته ای دارد. بقراط حکیم و ابن سینا ...

ادامه مطلب

ویژگی عسل خوب چیست؟ عسل طبیعی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ ویژگی عسل مرغوب یا عسل اصل طبیعی چه میباشد؟

ادامه مطلب

از خواص عسل گون که بسیار شگفت انگیز است چه می دانید؟ استفاده زنبورها از یک گیاه غالب منطقه برای ساخت عسل سبب می شود تا به آن ...

ادامه مطلب

بهترین مارک عسل در ایران ، بهترین عسل ایران کجاست ؟ خرید بهترین عسل طبیعی ، گرانترین عسل ایران

ادامه مطلب

عسل طبیعی نظرات کاربران

    نظری ثبت نشده است

عسل طبیعی نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی *

پست الکترونیک : *

نظرات :